Sākums » Raksti » Aisberga arhīvs » Pārdomām

Aicinājums ikvienam apkalpojošā sfērā strādājošam latvietim

http://www.aisbergs.lv/?p=2741

 

Aicinājums ikvienam apkalpojošā sfērā strādājošam latvietim

PĀRDOMĀM 28.11.2008

 

Pirms neilga laika, pildot pārdevējas pienākumus, sastapos ar ļoti nepatīkamu gadījumu — tiku rupji apvainota par to, ka atbildēju klientam valsts valodā. Par to saņēmu ne tikai krāšņus, krieviskus epitetus, bet arī draudus tapt iesūdzētai tiesā. Tas bija pat ļoti nepatīkams atgadījums, par ko daudzi varēja lasīt, redzēt un dzirdēt plašsaziņas līdzekļos.

Šodien apzinos, ka gadījums ir bijis pat ļoti būtisks un pamācošs. Pirmkārt, es sajutu, ka ar mani kopā ir ļoti daudz Latvijas pilsoņu, kas gatavi atbalstīt visdažādākajos veidos. Otrkārt, daudzi atzinās, ka ar savu piemēru esmu iedvesmojusi arī viņus būt principiāliem un nepiekāpties neloģiskām klientu prasībām.

Ar šīm rindām es vēršos pie ikviena Latvijas pārdevēja un jebkāda cita apkalpojošās sfēras pienākuma veicēja, lai paustu viedokli un aicinātu:

Var būt reizes, kad klientam tomēr nav taisnība. Pret klientiem ir jābūt laipniem, pretimnākošiem, iejūtīgiem, izpalīdzīgiem, bet tas nenozīmē, ka ir jāļauj sevi pazemot un vēl jo vairāk pazemot mūsu valsti un tautu.

Ikvienam Latvijas iedzīvotājam, neatkarīgi no tautības, ir morāls pienākums prast runāt latviski un izmantot valodas zināšanas saskarsmē ar šīs zemes pamattautu. Ja kāds šo morālo pienākumu pārkāpj, tad nevienam pārdevējam, frizierim vai oficiantam nav pienākums šo amoralitāti atbalstīt. Mēs esam tiesīgi runāt ar vietējiem iedzīvotājiem savā dzimtajā latviešu valodā.

.

Neviens darba devējs nav tiesīgs mums aizliegt būt principiāliem un atbildīgiem pilsoņiem. Ja kāds darba devējs tomēr uzstāj, ka ar klientu ir jārunā viņa valodā un jāpiekāpjas jebkādam pazemojumam, tad sabiedrība par šādiem uzņēmējiem ir tiesīga zināt. No savas pieredzes varu droši teikt, ir ļoti liela sabiedrības daļa, kas nostāsies taisnības pusē un darba devējam būs jānožēlo sava patvaļa.

Es aicinu ikvienu darba ņēmēju, kas strādā apkalpojošā sfērā, saglabāt pašcieņu un drosmi ar klientiem runājot valsts valodā! Tās ir mūsu tiesības un pienākums, kura veikšanā neesam vieni.

Dace Kalniņa, «Narvessen» darbiniece
Sestdiena, 13. septembris (2008) 00:05

No: http://www.apollo.lv/portal/news/articles/136727

Kategorija: Pārdomām | Pievienoja: Janis_A (01.Jan.2009)
Skatījumu skaits: 865
Komentāru kopskaits: 0
Pievienot komentārus var tikai reģistrētie lietotāji.
[ Reģistrācija | Ieeja ]
Statistika